VIXTERIOR

VIXTERIOR

Ha el szeretnéd adni...

2016. szeptember 13. - Vixa

A legtöbb lakás, még ha 30 évig is lakunk benne, átmenetinek számít, így előbb vagy utóbb eladósorba kerülhet. Ma már az internetnek köszönhetően mi magunk is hirdethetjük a saját házunkat, de kiadhatjuk ingatlanközvetítő cégnek is. Ők természetesen jutalékért cserébe dolgoznak, és a szerződés elég komoly feltételeket köthet számunkra, ezért sokan választják az előbbi lehetőséget. Nekik szeretnék segíteni, hogy hogyan tegyék hatékonyabbá a hirdetésüket.

Nem érdemes feltenni a hirdetést, ha nincsen fényképünk róla. Egy hirdetést nagyon kicsi eséllyel néznek meg ha nincs feltéve kép, ha mégis, akkor ez esetben inkább a "felmérés", tájékozódás lehet a cél, igazi vásárlót nem vagy csak nagyon nehezen szerezhetünk vele. Tehát első lépés, hogy fényképezzük le. Ez nem is annyira egyszerű feladat, mint elsőre tűnik, mert ennek is megvannak a maga módszerei, íme:

  1. Legyen a honlapon feltüntetett maximális méretű fénykép, jó minőségben. Ne készítsünk homályos, mobilok kicsi kameráival vagy sötét/életlen képet.
  2. Nappali fényben, lehetőleg a legelőnyösebb időpontban fényképezzünk. Ha kell szánjunk rá egy-két napot és minden szobánál találjuk meg a megfelelő időpontot erre. A vásárlók szeretik a világos szobákat, így ha látszik, hogy besüt a Nap és világos a helyiség, akkor nagyobb valószínűséggel fogják otthonosnak érezni. Ez pedig egyenes út, hogy szeretnék megnézni élőben is. Függ ez az évszaktól, napállástól, és nem érdemes a "legfényesebb" pillanatot sem megörökíteni, mivel ez fakóvá és túlexponálttá teheti a képeket.
  3. Fényképezzünk le minden jellegzetes helyiséget, de ha egy szobát/kamrát/tárolót csak fura szögből vagy szinte egyáltalán nem tudunk lefényképezni, akkor hagyjuk ki és csak tüntessük fel, hogy van ilyen is.
  4. Legyen képünk a nappaliról, konyháról, fürdőről mindenképpen, és legalább a hálószobákról. Fényképezzük le az utcai homlokzatunk, így könnyebben odatalálnak majd és előre is meg tudják "lesni" a házat ha arra járnak. Miért titkolnánk? El akarjuk adni!
  5. Ne fényképezzük le a mikrót, tévét, kutyafekhelyet, kispárnát az ágyon meg a wct csak úgy magában! Itt most nem arra gondolok, hogy ne legyen rajta a képeken, inkább az, hogy sokszor találkozom olyan hirdetéssel, ahol csak ezek látszanak, mintha direkt csak azt a sarok fényképezték volna. Valamiért az emberek egy része szereti megmutatni mije van, de ez a lakáseladás szempontjából lényegtelen! Ez alapján nem mérhető fel a lakás tulajdonságai és egy részüket úgyis elvisszük onnan költözéskor.
  6. Külső képet akkor készítsünk, ha szép és látható, hogy mi lesz rajta. Ha vadregényes kertünk van, ez lehet nagyon szép élőben, de fényképen csak egy gazkupac meg egy csomó zöld dzsumbuj látszik, akkor inkább csak a leírásba írjuk bele. Ha van konyhakert, arra ugyanez érvényes.

A fényképen kívül, fontos, hogy ha tudunk készítsünk egy alaprajzot. Ha mi nem tudunk, akkor kérjük meg a szomszédot, a gyereket vagy egy szakembert, hogy mérje fel és rajzolja le. Ha megvannak az eredeti terveink, akkor akár azt is lefényképezhetjük és feltölthetjük. Ilyenkor azonban csak az alaprajz látszódjon, nevek, tervező és egyéb rajta lévő dolgok most nem kellenek és adatok szempontjából nem is célszerű. Ha más nem akkor egy nagyjából méretarányos kézi rajz is megteheti.

A leírásban írjunk bele minden fontosat, pl.:

  • Ha van külön fürdő és külön wc, erre hívjuk fel a figyelmet
  • Lakás tájolása
  • Komfortfokozatok
  • Garázs van-e és házon belül vagy különálló-e.
  • Kertnél le lehet írni, hogy milyen és mekkora. Pl. ha van külön leválasztva konyhakert, nyugodtan írjuk le. Lehet, hogy kutyás gazdi pont ilyet fog keresni. Ha van valamilyen különlegesebb növény amire büszkék vagyunk, pl. nagy udvar fügebokrokkal vagy banánpálmával akkor írjuk bele.
  • Felújított-e és ha igen, akkor mennyire. Nem kell túl részletesen, de a félig felújított az csak egy hangzatos 2 szavas jellemző. A leírásba írjuk bele bővebben, pl.: a konyha 2 éve teljesen felújítva, a wc új szaniterrel felszerelve, a szobák újonnan festve, új radiátorok a szobákban... stb.
  • Ha van valami extra azt mindenképpen tüntessük fel! Pl.: különleges panoráma, egyedi design vagy konkrét stílusban berendezett szobák, távirányítós garázskapu, előre kiépített kábelezés tv, internet számára, kialakítható napelemes rendszer, motoros redőnyök, speciális üvegezésű ablakok, extra kivitelű nyílászárók, megmaradó bútorok, különleges burkolat kint-bent-falon-földön, öntözőrendszer....stb.

Íme néhány rossz/vicces példa (egyes képeken lévő homályos paca a eladó cég logója volt, így azt nem reklámoznám most):

1.jpg

8.jpg

Itt nem sokat tudunk meg a fürdőből, de a műrózsa fontos volt:

6.jpg

Szép a kép, elég világos is....de milyen a szoba? Többet tudunk az eladó magánéletéről mint a lakásról. És nem...nem volt több kép a nappaliról a hirdetésben sem:

136773.jpg

Viszont vannak kifejezetten előnyös és ügyesen megoldott képek is:

0.jpg

Bár kicsit furcsa a szög, de látszik a szoba, tudjuk milyen a mennyezet és a tükörben sem pózol a fotós:

12.jpg

Rendezett udvar és panorámás kilátás:

4.jpg

Fénykép alapján is átlátható lakás, világos, éles és itt a lakás többi képe is megfelelő volt. Plusz pont jár a rendért :) :

jo2.jpg

Ha valaki talál hasonlóan jó vagy rossz képeket várom az emailt róla! :) Aki pedig érdeklődik a téma iránt, az alábbi oldalt böngéssze: http://ingatlanmarketing.com/

A bejegyzés trackback címe:

https://vixterior.blog.hu/api/trackback/id/tr7811696219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása